Monday, April 30, 2012

simple things

Assalamualaikum wbt
To be honest, the past few days have been pretty stressful. I won't bore you with all the nitty gritty, and besides, there are some things that are just too personal to share on this blog...sigh...sigh...sigh

hello! So it's monday and that's pretty awesome, right? Here's a  picture of me I took a few months ago after a successful thrift outing with my beloved roommate.It's the simple things in life that make me the most happy. Dear my roommate. Ummi Alia i miss you sis :(








Ku berlari ke hutan, kemudian menyanyiku
Ku berlari ke pantai, kemudian teriakku
sepi, sepi dan sendiri aku benci
ingin bingar, aku mau ke pasar
Bosan aku dengan penat
Enyah saja kau pekat
Seperti berjelaga jika ku sendiri
Pecahkan saja gelasnya biar ramai, biar mengaduh sampai gaduh
Ada malaikat menyulam jaring laba-laba belang di tembok keraton putih
Kenapa tak goyangkan saja locengnya biar terdera
atau aku harus lari ke hutan belok ke pantai?
Bosan aku dengan penat, dan enyah saja kau pekat
seperti berjelaga jika ku sendiri
Bosan aku dengan penat, dan enyah saja kau pekat
Seperti berjelaga jika ku sendiri.





Saturday, April 28, 2012

it HURTS

Assalamualaikum wbt



Alhamdullilah masih lagi diberi pinjaman nyawa oleh pemilik abadi, masih diberi kesempatan menikmati segala keindahan duniawi yang maha kaya dengan kekuasaan Allah SWT. Pagi minggu yang lebih hening dari hari-hari biasa di sini. Masih lagi berlandas pada kitaran hidup yang sama, bersujud pada Ilahi bermula seawal bening fajar yang kian tumbuh. Tiada kata yang lebih indah selain membasahkan bibir dengan alunan memuji kepadaNya yang lebih layak dan tiada yang lebih bermakna selain memanjakan kesyukuran di atas ketentuan dariNya. Selain berharap semoga hari ini mampu memberi cahaya harapan yang terang sebelum menghadap dunia dengan berbekalkan impian dan cita-cita untuk hari esok. 

Saya yakin dan percaya janji Allah SWT itu pasti, Sesuatu yang perlu saya tempuh dengan kesabaran, kepahitan dan kekecewaan sepanjang perjalanan dalam liku-liku hidup duniawi, insyAllah akan dibalas dengan nikmat yang tak ternilai. Mungkin bukan pada waktu ini, tapi pastinya pada hari pembalasan yang bakal menanti di sana. Segalanya mengajar dan mematangkan diri ini. sedikit pun tidak saya pertikai malah menjadikan hari-hari yang saya lalui penuh dengan warna-warni dan menghasil corak yang lebih terang. Amin  > "- " <

Bukan nak berleter atau berceramah motivasi. Cuma sekadar berkongsi sesuatu tentang apa yang saya rasa. Lagipun saya bukan pakar motivasi dan jauh sekali bukan penceramah bebas. saya insan biasa yang diciptakan Allah untuk belajar menjadi lebih tabah. Saya berharap, bertahun, saya sanggup tunggu terlalu lama sampai bertahun-tahun, berkorban apa saja dengan penuh sabar. Tapi akhirnya Allah tak tunaikan hajat saya. Apa yang korang rasa.Sangat sedih, kecewa...berkumpul jadi satu perasaan yang sangattt....bukan setakat sedih tapi sangat sedih.

Rasanya dengan pengorbanan yang ada, sepatutnya Allah mendengar permintaan itu kan? Rasanya dengan hajat yang tak kesampaian tu, dah tiada apa-apa yang lebih bermakna lagi. dan tiada apa-apa lagi yang boleh diharapkan.Harapan cuma habis disitu. Bertitik dari situ say mula rasa sesuatu.
Rasa bersalah pada diri.Mungkin disebabkan dosa-dosa lama jadi Allah tidak tunaikan hajat.
Rasa menyesal mengharap sesuatu yang tak pasti
Rasa marah pada semua
Rasa kosong tak kira waktu
Rasa sakit, sakit yang tak tahu datang dari luka yang mana.
saya penat. betul-betul penat. penat dengan tidur malam yang berteman air mata dan  pagi yang tidaa rasa untuk melemparkan senyum pada orang-orang yang setia menanti saya. Itu bukan diri saya. Saya berperang dengan diri sendiri setiap hari. Saya cuba menjadi diri sendiri si depan mereka yang sentiasa mengharap senyuman ikhlas dari saya. saya tahu dan Saya nak. Tapi maaf saya tak mampu. saya kalah dengan perasaan bersalah.

Hakikatnya, saya mula berfikir kenapa Allah tidak tunaikan hajat saya, apa yang saya harapkan bertahun. Saya hidup dengan berpura-pura semata-mata kerana saya nak hidup saya nampak normal di mata orang yang sayangkan saya tapi pada hakikatnya. saya lagi teruk dari seorang ibu yang kehilangan seorang anak, seorang isteri yang kehilangan suami, seorang sahabat yang ditinggal sahabat terbaik. Saya bukan lagi saya yang dulu. Saya sakit, tapi saya tahan sampaikan sakit saya parah. sampaikan orang terdekat rasa simpati. Tapi apa yang mampu saya buat? saya tak mintak jadi begini. Bukan saya tak berusaha untuk keluar dari masalah yang mmembelenggu tapi setiap kali saya cuba lari dari masalah ini, setiap kali tu jugak saya jatuh dan terluka. Lagi dan lagi. Saya sedih tapi tiada yang nmpak tangisan saya. Saya merintih tapi tiada yang menghulur tangan dengan ikhlas.

Akhirnya saya pasrah, tapi saya yakin bila Allah tetapkan qadar dan qadar saya begini, jadi penawarnya juga akan datang dariNYA. Saya akan terus memohon kerana saya yakin cuma dengan kuasa Dia saya akan berpaling pada paksi yang asal. Saya cuba memahami takdir Allah. Ego diri mela mengibarkan bendera putih menandakan ketewasan pada diri. Semua jalan kebaikan ada di tangan dia. Kunfayakun.
 




Monday, April 23, 2012

Relaxing weekend :)

Assalamualaikum wbt...
Hope everyone doing well :)
  Just a few snippets from my perfectly relaxing weekend  > " " <



Loving it already
i just started reading novel cinta kontrak by Nurul Ain syuhada and i am loving it already! Thanks to those who recommended it to me. I think after i finish it i am going to get another new one  
> " " < 




Becoming a practicing Muslim?
" When you feel the need back to God, this is the clearest sign that God has already turned to you" Alhamdullilah. Now I'm going to read the surah! I like most reading than listening but the things are great! I feel so calm. sometime, bring me back to the right path. it's never too late to change. May Allah swt give us hidayah, lead us to the straight path whenever we go astray, keep us strong in our faith and keeps us all in the right track, now and forever. Insha Allah :) What's your favourite surah lately? 




Study and study...hurmmmm > _ <
picture while i was doing some studying at the library on Saturday morning. Tapi belum sampai tengahari dah give up so tutup buku and becoming sleepy beauty dengan berspek besar kat situ. > " " <




 Hola new bedroom
Currently being very busy with other commitment so yesterday i decide to cleaning up my room. Finally i can save all all my stuff tidyly. More comfortable now. Sooo happy. Happy happy happy sorry i can't stop to saying happy...




Fall in Love with it!
my new makeup tools in my beauty kit. Means i always bring this things in my bag wherever i go for daily activities hehe..Not kind of a fancy makeup tools, what matters for me is the (reasonable) price and the function hehe.



These ring are so me!  I love how they're simple, and I adore the oblong-shaped stones and not to mention the beautiful white colour as well. 




 New lens from Stylo Mylo 
and new novel also. Manisnya Cinta by Anis ayuni 


 

 Excited!  > " " <




Nice right? taken this pict waktu magrib. Kebetulan tengah nak close the window, nampak je view cantik ni i terus snap. > " " <




Another blessed weekend. Alhamdullilah. life has been quite hectic for me.studies, Working, personal.. everything. i thank to Allah for giving me strength to handle all this. I hope He will always be by my side. It feels like my weekend disappeared in the blink of an eye! It was a good one though. How is your weekend going? I hope wherever you are that you're having the best weather and the most relaxing time.




Saturday, April 21, 2012

always in my mind part 2


Sambungan dari entry pertama


 Gadis-gadis kesayangan Hamba :)



 Mira comel :)


nice view :)

 Senyuman masa tengah solo. sekarang dah bersuami. :)


Thinking and smile :)


We all :) dengan budak banyak cakap :)



 Smile sokmo :)

  Banyak camera so sorang pandang atas, sorang pandang bawah

 I love Candid :)

 Laugh  > - <




 Kanak-kanak ribena

 Candid



 CCTV over there. so please be your self


i LOVE this one



Take passport photo without smile





My life seems more colorful. All I know is I need a break and I'm lucky to be able to have some time off to do the things I enjoy. It's also really nice to be back with my friends.







monolog

Assalamualaikum wbt..
Hello dear readers.
sometimes i've always think life is unfair.
and that makes me feel dissapointed, without any reasons.
such childish.



monolog dalam diri...
"apa la perempuan ni, period pun sakit, nak beranak pun sakit. kenapa lelaki tak rasa sakit macam nak beranak ek? Haa! mesti sebab diorang tak tahan. power betul jadi perempuan ni! lihatlah dunia, perempuan ini jangan dianggap lemah. mereka mungkin kelihatan lemah di luar, tapi dalamnya jangan dianggap lemah. Allah Maha Agung lagi Maha Adil. Wanita senang menerima dosa dan pahala
Wanita perlu taat pada seorang suami, tetapi suaminya perlu taat pada ibunya tiga kali ganda daripada bapanya. Bukankah ibunya itu seorang perempuan? Wanita perlu bersusah payah mengandung 9 bulan 10 hari dan melahirkan anak tetapi setiap saat makhluk Allah di muka bumi ini akan mendoakannya dan seorang wanita itu dianggap sebagai  mati syahid jika meninggal ketika sedang bertarung nyawa untuk zuriatnya.

Allah menciptakan lelaki dan wanita dengan fizikal yang  berbeza. ini kerana Allah telah meletakkan tanggungjawab masing-masing dalam kerja yang berbeza. Lelaki sebagai ketua keluargadan wajib mempertahankan keluarganya, jadi mereka dijadikan dengan fizikal yang kuat dan gagah.Tetapi wanita diciptakan dan diperlengkapkan dengan kasih sayang,berjiwa halus dan teliti untuk tanggungjawab mereka sebagai pendidik zuriat.

Wanita lebih mudah mendapat pahala berbanding lelaki. Doa wanita dimakbulkan kerana sifat penyayang yang lebih banyak tertanam dalam hatinya berbanding lelaki. ketika ditanya pada Rasullulah SAW " ibu lebih penyayang berbanding bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia". wanita sakit bersalin akan dicatat pahala untuk mereka yang berjihad di jalan Allah. Wanita yang tidak tidur semalaman demi menjaga anaknya akan diberi ganjaran pahala seolah memerdekakan 70 orang hamba yang ikhlas membela islam.

Wanita sangat hebat kan? saya tidak menyesal dilahirkan sebagai wanita. Saya beremosional sebab hati saya penuh dengan kelembutan dan kasih sayang. Hati yang sering disakiti itulah sangat berharga dan insyAllah diberikan balasan syurga. pada mata  kasar manusia, dan mungkin pada dunia jugak, wanita itu lemah dan tidak layak didahulukan. tapi sedar atau tidak seorang wira yang sedang berperang itu memiliki kekuatan disebabkan adanya seorang wanita yang dicintainya berdiri di belakangnya dan penuh setia di sisinya. bayangkan jika seorang wira pergi berperang selepas bercerai dengan orang tersayang, maka gugurlah dia dengan mudahnya di medan perang.

Mata makin lama, makin tertutup. Akhirnya saya lena dalam kekaguman yang diberikan Allah untuk kami yang bergelar wanita. Sungguh wanita itu Maha Adil. Jadi jangan mengeluh wanita, pahala dan ganjaran menantimu di mana-mana.






Friday, April 20, 2012

always in my mind

Assalamualaikum wbt   =)
Hello and wishing you a happy Friday
some snaps from my trip with awesome friends.
i bet i can't get these awesome friends anywhere else  :)   Thanks so much ya Allah
it's actually our first road trip together and i had fun  :)

Datang awal dan menunggu staff diorang mula bekerja :(


 
Peace kak susan ;) comel laaa


Finally got chance naik kereta so tak payah naik basikal...horeyyyy! senyum melebar sampai telinga :)


Bertukar tempat


 Happy :) please tujuk gigi anda


Pro ke??

Penyet hidung kawe ;) adoyai


Menghayati keindahan alam....seriously saya suka tempat-tempat macam ni. nanti kalau dating dengan orang tersayang nak datang sini laa. lalala~~~~

over SS  >_<


hamboi kemain lagi ko!...... i see your blue eyes...ahaks


Ya budak banyak cakap :)


Yup..now we are at Taman Iklim Sederhana


Sama tinggi


We all :)


Comel :)


next??


Bonzai


i LOVE Paris


Best Friend 


Bridge


 Rumah orang Perlis yang super cantik....Thump up orang perlis :)


Felling Nora Elina jugak ke??

 



i swear, i falling in Love with all photo :)