Monday, May 7, 2012

No.1 for me

Assalamualaikum wbt..

Alhamdullilah. Syukur masih diberi waktu dan kesempatan untuk bernafas dan menhirup udara dari bumi Allah swt. Saya masih di sini. masih lagi anak yang setia merindu, menyayangi Bonda dan Bonda juga idola saya. Saya harap kalau saya berpeluang menjadi seorang ibu saya nak jadi ibu seperti Bonda. Bonda ibu terbaik!

Ibu adalah segalanya. setuju? Bila sebut pasal ibu laju-laju ingatan saya berputar teringat kat iklan masa  kecik cinonet dulu. iklan tv duthladay yang ada sorang budak perempuan super comel nyanyi lagu ibu untuk mak dia. Adoyai. mase tu terus berazam kalau dah sekolah nanti nak buat macam ni jugak la... tapi tak terbuat pun sebab saya kan pemalu...sigh  > " <

Siapa saya pada hari ini adalah cermin kepada usaha besar Bonda sepanjang hidup saya. Kerana dia saya terletak pada paksi yang baik pada hari ini, kerana Bonda saya terus kuat melayar perjalanan hidup yang kadang-kadang payah untuk hamba yang lemah seperti saya. Masa akan pantas berlalu, saya risau andai saya tiada masa untuk bonda, atau mungkin saya pergi dulu sebelum bonda, saya risau kalau saya tidak membalas jasa bonda sepanjang usia saya. Maafkan saya Bonda

Untuk bonda saya....
Terima kasih kerana melahirkan dan membesarkan saya, adik dan along. Sedegil-degil kami, kami masih berharap kami dapat menjadi anak yang terbaik danmenjadi  kebanggaan Bonda.
Terima kasih kerana mendidik saya dengan penuh sabar, Biarpun kadang-kadang saya melawan cakap bonda tapi hakikatnya jauh di sudut hati saya, saya berharap kalau masa boleh berundur saya tak akan pernah lukakan hati bonda.
Terima kasih kerana terus mencurah kasih yang tak pernah kurang untuk kami adik beradik. Bonda insan kesayangan saya selepas Allah dan Rasul.
Terima kasih bonda kerana sentisa ada untuk saya di saat perit, pedih, suka, duka dalam perjalanan hidup saya. Bonda pembakar semangat saya.
Terima kasih bonda kerana terus mendoakan kebaikan dan kejayaan untuk saya. siapa saya pada masa ini dan pada masa akan datang semua adalah hasil usaha bonda.
Sesungguhnya saya bangga menjadi anakmu, bersyukur kerana saya adalah hasil keturunanmu, segala pujian untuk saya adalah keranamu Bonda.




Ya ALLAH Ya Tuhanku..
Kurniakan dia balasan sebaik-baiknya atas didikannya padaku
Peliharakanlah dia sepertimana dia memeliharaku
Ya ALLAH Ya Tuhanku..Ampunilah dosa ibu yang melahirkan dan menyusukanku. 
Kasihanilah mereka Ya ALLAH sepertimana dia mengasihaniku sejak kecil
lindungi mereka dalam lindungan terbaikMu.
Tempatkanlah ibu susuku di tempat yang mulia disisi-Mu Ya ALLAH
Sesungguhnya ibuku adalah wanita yang terbaik yang pernah kau berikan untukku.
Rahmati mereka Ya ALLAH
Panjangkanlah usianya, murahkanlah rezekinya
dan berikan keberkatan dunia dan akhirat dalam hidup kami sekeluarga
Kau jadikan kami
anak yang kenal erti budi,
anak yang akan terus berbakti pada ibunya
Sesungguhnya, Engkau yang memiliki Kurnia Agung dan Engkaulah yang Maha Pengasih di antara semua pengasih...amin
 




I was a foolish little child
Crazy things I used to do
And all the pain I put you through
Mama now I’m here for you
*courtesy of LirikLaguIndonesia.Net
For all the times I made you cry
The days I told you lies
Now it’s time for you to rise
For all the things you sacrificed
Oooh
If I could turn back time rewind
If I could make it undone I swear that I would
I would make it up to you
Oooh
If I could turn back time rewind
If I could make it undone I swear that I would
I would make it up to you
Mom I’m all grown up now
I’ts a brand new day
I’d like to put a smile on your face everyday
Mom I’m all grown up now
And it’s not too late
I’d like to put a smile on your face everyday
You know you are the number one for me
You know you are the number one for me
You know you are the number one for me
Oh oh
Number one for me
Now I finally understand
That famous line
About the day I’d face in time
Coz now I have a child of mine
Even though I was so bad
I’ve learnt so much from you
Now I’m trying to do it too
Love my kids the way you do
Oooh
If I could turn back time rewind
If I could make it undone I swear that I would
I would make it up to you
Oooh
If I could turn back time rewind
If I could make it undone I swear that I would
I would make it up to you
Mom I’m all grown up now
I’ts a brand new day
I’d like to put a smile on your face everyday
Mom I’m all grown up now
And it’s not too late
I’d like to put a smile on your face everyday
You know you are the number one for me
You know you are the number one for me
You know you are the number one for me
Oh oh
Number one for me
There is no one in this world
That can take your place
Oooh I’m sorry for ever taken you for granted
I will use every chance I get
To make you smile
Whenever I’m around you
Now I will to try to love you
Like you love me
Only God knows how much you mean to me
Oooh
If I could turn back time rewind
If I could make it undone I swear that I would
I would make it up to you
Oooh
If I could turn back time rewind
If I could make it undone I swear that I would
I would make it up to you
Mom I’m all grown up now
I’ts a brand new day
I’d like to put a smile on your face everyday
Mom I’m all grown up now
And it’s not too late
I’d like to put a smile on your face everyday
The number one for me
The number one for me
The number one for me
Oh oh
Number one for me





1 comment: